Crucial Compliance har gått samman med Newport-baserade W2 för att leverera innovativa datalösningar för att stödja iGaming-operatörer genom nuvarande och framtida reglering. I en första för datatjänstspecialisterna kommer W2 att tillhandahålla Crucial databaserade lösningar för att komplettera och stärka sitt eget produktansvar för ansvarsfullt spel.
Det dedikerade iGaming-teamet på W2 kommer att arbeta nära Crucials eget team av utvecklare och analytiker. Det kommer att ge partnerskapet tillgång till dess egna källdata, stödja gemensam produktutveckling, samt möjliggöra för de två företagen att leverera djup integration i befintliga system, samtidigt som de hjälper till att utveckla ny, inline Enhanced Due Diligence (EDD), Your-Customer (KYC) och Anti-Money-Laundering (AML) -lösningar.
Peter Murray, försäljningschef på W2 kommenterade: ”I mer än ett decennium har W2 tillhandahållit stöd över spelbranschen och vi inser vikten av samarbete för att ta itu med dagens nyckelfrågor. Det kan inte finnas någon mer kritisk fråga för alla intressenter än att se till att kunderna är skyddade och spelarens säkerhet är kärnan i allt branschen gör. Det är därför vi värdesätter detta partnerskap så mycket. Teamet på Crucial Compliance ger ett unikt perspektiv och en mängd kompetens med en önskan att förenkla lösningar och leverans som matchar vår. Vi vill att samarbetet mellan data, teknik och ämneskompetens ska leverera lösningar som gör skillnad. 2021 är avgörande för sektorn och vi hoppas att vi kan spela vår roll i strävan efter säkerhet, förtroende och hållbarhet. ”
Annons
Andy Masters COO på Crucial sa om partnerskapet: ”Det gläder mig att W2 har ingått sitt första partnerskap någonsin i iGaming med Crucial Compliance. Våra team har gått samman för att leverera enkla att integrera, stegvis överensstämmelselösningar för att stödja operatörens befintliga plattformar och våra egna. Vi har också ingått en gemensam analytisk färdplan för att lösa några av de mest komplexa datadrivna utmaningarna inom AML, EDD och Compliance, vars frukter vi kommer att marknadsföra på Q1 2021, allt centrerat kring ökat spelarskydd och robust spelarbeslut. ”
Taggar: