Playtech har lanserat sin IMS-teknologiplattform med Colombias ledande operatör Wplay över alla sina produkter på både detaljhandels- och onlineplattformar.
År 2019 valde Wplay Playtech som sin strategiska teknikpartner för att leverera sin omni-channel-plattform och marknadsföringstjänster över det ledande varumärkets detaljhandel och online-verksamhet. Playtechs branschledande informationshanteringslösning (IMS) kommer att leverera en datadriven, omnikanalplattform för Wplay över alla spel- och spelprodukter.
Playtechs helt intuitiva svit av teknologitjänster i kombination med Wplay-varumärket kommer att se partnerskapet driva tillväxten på onlinemarknaden i Colombia. Lanseringen av denna plattform stärker Playtechs strategiska partnerskap med Wplay ytterligare och markerar ytterligare ett viktigt steg i Playtechs tillväxt i Latinamerika.
Annons
Shimon Akad, Chief Operating Officer på Playtech, säger: ”Vi är oerhört stolta över att arbeta så nära med en sådan ledande operatör. Wplay kommer att använda de ledande IMS-plattformsfunktionerna för att driva innovation och tillväxt på den colombianska marknaden. Playtech är starkt engagerade i framtida framgång och tillväxt i LATAM-regionen, och vi ser stark tillväxt från våra partner där och förväntar oss att se väsentlig tillväxt under många år framöver.
Fernanda Sainz, CMO på Wplay, tillade: ”Vi är glada att kunna lansera vår nya teknikplattform med Playtech. Dess branschledande programvara och expertis hjälper till att ta den colombianska marknaden till nästa nivå. Denna lansering fortsätter att bygga på vår nuvarande ledarskapsposition i Colombia, vilket hjälper oss att konsekvent leverera den allra bästa användarupplevelsen på marknaden.
Taggar: