ZITRO DIGITAL är född!

ZITRO DIGITAL är född!

Zitro har aviserat en betydande investering i Zitro Interactive, affärsenheten som ansvarar för den digitala distributionen av Zitro-spel, som har döpts om till Zitro Digital.

Johnny Ortiz, grundare av Zitro, motiverar satsningen på Zitro Digital-talesättet: ”Covid-19-pandemin har fungerat som en katalysator för teknisk förändring, vilket påskyndat antagandet av e-handel av konsumenter av all demografi, och därför också av onlinespel . Å andra sidan har många landbaserade speloperatörer runt om i världen upptäckt i onlinespel inte bara en inkomstkälla som kompletterar deras verksamhet utan också ett sätt att upprätthålla relationer med sina kunder under de långa och svåra månader som de har stängts. På Zitro kunde vi inte sluta möta denna nya efterfrågan som kommer från både slutkonsumenter och våra traditionella kunder, de landbaserade kasinoperatörerna, som behöver erbjuda onlinespel för att generera resurser samt att hålla sig nära sina kunder. ”

Zitro Digital kommer att erbjuda onlinespeloperatörer inte bara de kända videobingospel som historiskt har gjort Zitro bra, men det kommer också att göra Link King, Link Me, 88Link och många fler videoslotspel som är extremt populära och erkända i många kasinon, tillgängliga för dem. Favoritspelen för kunderna på de landbaserade kasinona kommer inte bara att finnas i det fysiska kasinot, utan kommer också att vara tillgängliga för spelarna när som helst, tillgängliga via deras mobil, surfplatta eller dator.

Sebastián Salat, VD för Zitro, säger: ”Det har tagit oss ett tag att distribuera våra spel, som Link King, Link Me eller 88 Link på världens kasinon, men idag är våra spel märken av erkänd prestige, sant stjärnor, kändisar, på kasinon av vilken geografi som helst, med enorm kraft att driva efterfrågan. Från och med januari 2021 kommer vi att kunna göra våra berömda progressiva spel, som är synonyma för framgång, till förfogande för onlinekasinoperatörer som vill erbjuda sina kunder det bästa. ”

Annons

Men Zitro Digital kommer också att utöka sitt erbjudande inom det sociala spelsegmentet, där företaget hittills hade drivit två applikationer: World of Bingo, uteslutande tillägnad videobingospel, och Let's Win Up, som erbjuder videobingo spel och videoslots.

Enric Pedró, chef för socialt spelande på Zitro Digital, säger: ”Den ostoppbara framgången för Zitros progressiva spel i världen krävde en exklusiv applikation där alla kunde mötas, omgiven av flera funktioner som skulle ge roligt innehåll och det emotionella, inte ekonomisk, tillfredsställelse av att vinna. Alla spel i Link King, Link Me, 88 Link, Bashiba-serien kommer gradvis att läggas till i den här nya applikationen som kommer att innehålla kärnan i de spel som har segrat i så många kasinon på alla kontinenter, men presenteras i ett roligt och underhållande miljö. På Zitro Digital är vi oerhört glada över lanseringen av den här nya applikationen, som vi planerar att göra under januari. ”

Taggar: Zitro, Zitro Digital